Lämmin kiitos!

Panssarijotos 2018 saatiin viikonloppuna hienosti päätökseen itse kilpailutapahtuman osalta. Käynnissä on palautteiden läpikäynti ja tapahtuman arviointi sekä kaikki tapahtuman jälkityöt.

Saatujen palautteiden perusteella uskomme onnistuneemme työssämme.

Jotoksen johto-organisaation puolesta haluan kiittää teitä kaikkia Panssarijotos 2018-tapahtumaan joko kilpailijana, tukijana tai järjestäjänä osallistuneita – Te teitte tämän tapahtuman järjestämisen mahdolliseksi!

Lämmin kiitos.

Timo Mörsky

PANSSARIJOTOS 2018 -tapahtuma tiedotustiimi kiittää!

Tiedotustiimimme sai etuoikeiden viestiä PANSSARIJOTOS 2018 -tapahtumasta. Tehtävämme oli mielenkiintoinen ja innostava, ja toivommekin, että tämä on välittynyt kanavissamme. Suuri kiitos teille kaikille aktiivisille tapahtumamme kilpailijoille, tukijoille, toteuttajille sekä muulla tavoin siihen osallistuneille!

PSPR:n komentajan haastattelu

Panssarijotos 2018 haastatteli Panssariprikaatin komentajaa Ev Kari Nisulaa.

Olette PANSSARIJOTOS 2018 -tapahtuman suojelija. Minkälaisia odotuksia teillä on tapahtuman suhteen?

Odotamme ennen kaikkea onnistunutta, hyvähenkistä mutta kilpailumielistä maanpuolustustapahtumaa, jossa partiot pääsevät mittelemään keskenään sotilaskuntoa ja taitoa vaativissa tehtävissä.

Miten kuvailisitte Panssariprikaatin roolia jotoksessa?

Panssariprikaati on yhtenä monien joukossa tukemassa tapahtumaa sen järjestelyissä  ja on omalta osaltaan näin mahdollistamassa tämän maanpuolustustapahtuman järjestämisen. Päävastuun tapahtuman järjestelyistä kantaa Etelä-Hämeen reserviläisyhdistykset.

Oletteko itse osallistunut jollekin jotokselle? Ja mikäli näin, minkälainen kokemus se oli?

En ole osallistunut sananmukaisesti jotokselle mutta vastaavanlaisiin partiotaitokilpailuihin on tullut vuosien aikana osallistuttua.  Oman kokemuksen mukaan ne ovat poikkeuksetta olleet raskaita ja  vaativia mutta hyvin mieleenpainuvia.

Jos osallistuisitte jotokselle, millaiselta rastilta saisitte täydet pisteet?

Sotilastaidot luonnollisesti ovat lähellä sydäntä, mutta en tämän jotoksen tehtävistä nimeäisi  mitään henkilökohtaista suosikkia.  Vahvuutena voisi olla tasaisen varma suoritus läpi kisan.

Entä millaiselta ei pisteitä tulisi?

Menestyäkseen kilpailussa partio tarvitsee nopeaa päätöksentekokykyä sekä nokkeluutta ja sitkeyttä. Pitkässä ja vaativassa kisassa saattaa joskus tuurillakin olla osuutta  ja rastin aiheesta riippumatta pisteitä ei ropise mikäli partio syystä tai toisesta epäonnistuu.

Ehdittekö itse paikan päälle seuraamaan tapahtumaa?

Kyllä tarkoitus on seurata kilpailuja varsin läheltä. Avajaiset ja ensimmäisten partioiden lähtö on perjantaina ja kisahan jatkuu sitten lauantaina ja sunnuntaina.

Minkälaisia terveisiä lähetätte tapahtumaan osallistuville partioille?

Yritystä sekä onnea ja menestystä vaativaan kisaan. Panssarijotoksellakin pärjää kun muistaa panssarijoukkojen käyttämän periaatteen. ”Se mikä tehdään, tehdään täysin voimin”.

Mitä muuta haluatte kertoa tapahtumaan liittyen?

Panssarijotoksen järjestäminen on mittava urakka. Tämänkaltainen tapahtuma on ennen kaikkea osoitus maanpuolustusjärjestöjen hyvin toimivasta yhteistyöstä. Panssariprikaati toivottaa kaikki joukkueet tervetulleeksi kamppailemaan mestaruudesta Panssarijotoksen sotilas ja reserviläissarjoissa.